Tipy na výlety

PĚŠKY NEBO NA KOLE

o  Z naší chaty se můžete vypravit po silnici směrem ke kostelíku a u něj odbočit do leva . Vede tam asfaltka - cyklostezka , po ní dojdete na Pláně , cesta vede mezi pastvinami a loukami . Je z ní krásný výhled na novohuťské sjezdovky a celé rozsáhlé území Nových Hutí . Vzdálenost od nás na Pláně je cca 3km kde je i restaurace otevřená pro veřejnost .

Z Plání můžete pokračovat přes hlavní silnici po asfaltce , po níž dojdete k zadovským sjezdovkám - cca 0,5 km . Vedle kterých je z bývalého skokanského můstku udělaná rozhledna - je zpoplatněna . Když budete pokračovat dál , narazíte na hlavní silnici , po které se vydáte do leva kolem hotelu Olympia , proti ní je  provazová cesta ve stromech - za poplatek ,pak dál dojdete na Churáňov  , kde se nachází stadion z kterého  podle ukazatelů můžete jít dál např. na Zlatou Studnu ,Horskou Kvildu . Cestou zpět se můžete zastavit na loukách pod stadionem , z kterých jsou nádherné výhledy do údolí . Pak z kopce po silnici narazíte pod Olympií na cukrárnu  , pro nabrání energie na zpáteční cestu :) .

Z naší chaty se můžete vydat po silnici směrem k velkému parkovišti u , kterého odbočíte na louku - podél malého vleku . Vede tam prašná cesta , přejdete po lávce Studený potok a stoupáte po sjezdovce hore :) . V půli narazíte na starou cestu a po ní půjdete až do lesa - tady jste již v NP. V lese na ní odbočíte do prava , jsou tam krásné svážnicové cesty až dojdete k rozcestníku a tam si vyberete kam dál . Možnosti jsou : na Přilbu ,na Kvildu , na okruh k Jelenímu výběhu a Rysímu výběhu , na Horskou Kvildu , Pláně - a z nich pak po silničce do Nových Hutí .

Z naší chaty se můžete vydat po silnici do leva , můžete jít i po louce až dojdete na rozcestí na cyklostezku Pod Zvěřínem a po ní takřka rovinou dojdete na Svinnou Ladu - cca 5km, je to krásná cesta lesy a loukami , zaniklými osadami a potůčky - tady jste již v NP. Ve Svinné Ladě se nachází Chalupská Slať s dřevěným chodníkem . Dál pak narazíte na hlavní silnici a když se dáte do prava - po hlavní dojdete na Františkov a dál na Kvildu . Když se dáte na Svinné Ladě do leva , přijdete do Borové Lady - je tam krámek , hospody i cukrárna . Z Lady na křižovatce můžete zahnout doprava na Knížecí pláně a Bučinu .

Pokud Vám nebudou stačit síly na cestu zpět , je tu možnost využití autobusové dopravy , zastávky jsou prakticky všude na hlavních silnicích s častými jízdními intervaly .